LazPaint – це графічний редактор з підтримкою шарів та прозорості. Він підтримує формат OpenRaster і тому може взаємодіяти з іншими редакторами такими як MyPaint, Gimp та Krita.
LazPaint був створений для демонстрації можливостей графічної бібліотеки BGRABitmap, яка написана в середовищі розробки Lazarus, і базується на мові програмування Free Pascal. Для відображення графічних елементів програми використовуються бібліотеки QT та gtk-2.
Можливості програми:
- читання та запис чималої кількості форматів (включно з багатошаровими зображеннями та 3D файлами)
- набір інструментів для малювання (кисть, гумка, заповнення, градієнт, фігури, текст) та редагування (виділення, трансформація та інші)
- робота з шарами (об’єднання, переміщення, перейменування тощо)
- можливість виклику LazPain з консолі
- маніпуляції з кольором (нормалізація, колоризація, тонування, освітлення та інші)
- наявність фільтрів, що можуть застосовуватись як до усього зображення так і до виділеної частини
- рендерінг текстур
- до 200 кроків для відміни/повернення крайніх операцій
Інтерфейс програми частково нагадує Gimp у версії 2.6 – панелі інструментів, шарів, вибору кольорів та списку файлів відкриваються в окремих вікнах. Це потребує звикання. Одним з недоліків інтерфейсу є дрібні іконки та шрифти на панелях, що на великих моніторах здаватимуться взагалі крихітними.
Окрім вибору мови, жодних загальних налаштувань у LazPaint немає. Інструменти редагування та малювання мають трохи власних параметрів. Українська локалізація відсутня.
Загалом графічний редактор LazPaint хороша програма з цікавими інструментами для творчості з невеликими витратами ресурсів комп’ютера. Але через інтерфейс, відсутність загальних налаштувань та деяких інструментів для редагування (маски, пензлі) її поки не можна використовувати в якості єдиного графічного редактора в системі.
Сайти програми:
http://lazpaint.blogspot.com/
http://forum.lazarus.freepascal.org/index.php/topic,12037.0.html
https://www.facebook.com/LazPaint